Studentjubel och brända kinder

Idag har jag haft ännu en liten lektion i japanska, vi lärde oss bland annat huvud, axlar, knä och tå! Himla roligt! Sedan begav jag mig ner till Visbystrand där det var studentutsläpp. Åh, det var så härligt, alla var så himla glada och lyckliga. (Trots hettan!) Med öronbedövande musik kom klass efter klass ut och tackade för sig och sprang jublande ner för trappan till vänner och familj. Om två år är det min tur! Jag gick sedan och gratulerade de jag kände och vinkade sen av dem när de åkte iväg med traktor och vagn. Jag, Emma, Jenny och Jesssika gick sedan och tog en fika i på ett nyöppnat café i Almedalen. Åt en otroligt god kladdkaka och drack en kall cola. Där satt vi och pratade ett tag. Men Jessika och jag var sedan tvungna att gå för att köpa studentpresenter i en second hand butik, där vi hittade allt vi skulle och massor av kläder! Jag hittade en kjol och två klänningar! Under de senaste veckorna har jag varit en trogen stammis dit och köpt ett x antal böcker och kläder där ifrån.
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig och undrar om jag överhuvudtaget kommer kunna somna, eftersom jag bränt mig så förskräckligt i ansiktet och på axlarna. Att jag aldrig ska komma ihåg att smörja in mig med solkräm sådana här heta dagar? Sånt är ju så viktigt! Imorgon ska jag arbeta min första dag i mataffären, ska öva på att sitta i kassan och plocka varor o.s.v. Lite nervös, men det ska bli skoj! Ha det fint önskar Tomaten!
 
bild från instagram, där heter jag emmalinnea96




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0