Södra Gotland

Här kommer det en bildbomb från i söndags när jag och familjen med min farbror och hans sambo åkte runt södra Gotland och turistade lite. Bara för att man bor på ön så tar man sig aldrig tiden att verkligen se vad vi har här. Jag och min farbror hade laddat kamerorna och fotograferade så gott som hela tiden. Det är roligt att få vara med någon som också tycker det är roligt med att fota. Då har man ju någon att disskutera med och ge varandra råd. Detta är bara några av alla bilder jag tog, om ni vill kan jag lägga upp fler!
 
 
Närbild av stranden på Holmhällar.


En ladugård i Sundre.


En gammal väderkvarn i Sundre.


Mamma och pappa i Öja kyrka. Till vänster är kyrktornet. Visste ni att den kyrka iÖja är den högsta på Gotland?


Raukar i dimman på Holmhällar. Det mest gotländska som finns?


Min lillebror innan lunchen vi åt utanför Öja kyrka. Till höger en gammal gravsten som är golv i kyrkan.


Nyfiken pappa som undersöker den gamla ladugårdsdörren.


Detta är en blomma som bara finns på Gotland och Öland. Våradonis heter den och den här rackaren fann vi på Hoburgen.


Min pappa och farbror är väldigt intresserade av fåglar. Så när de fick syn på en större fågel var vi tvungna att snabbt stanna bilen och ta fram kameran och zooma in dem för att se vad det var för fågel. Den på bilden nedan var en sorts örn.

 
Pappa hittade en gammal sorts skördetrösk och började förklara hur den fungerar.

Var förbi ett gammalt hus som vår släkt en gång i tiden har bott i. Idag bor det sommarturister där som rustat upp huset och byggt pool.
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0