När hösten kommer

 
Nu börjar det bli höst här på Gotland, trots att det ännu bara är augusti. Men mig gör det inte så jättemycket. Jag tycker om när man med gott samvete kan stanna inne och se på en bra film eller läsa en god bok och höra regnet smattra mot fönstret.
 
En annan fin sak med hösten är att man efter skolan kan gå och gömma sig från regn och rusk med sina kompisar och ta en fika på ett mysigt litet café. I Visby finns det så ofantligt många mysiga caféer att det är nästan lika svårt att välja café som det är för mig att välja vad för sorts kaka eller macka jag ska äta till mitt kaffe.
 
 
På hösten så börjar man spendera mer och mer tid inomhus och den tiden vill jag ägna åt symaskinen (bland annat). Jag har fått så himla mycket inspiration till att sy kläder nu. I helgen sydde jag en klännnig för alldeles första gången och jag blev ganska nöjd faktiskt! Det är så mycket roligare att bära kläder som man själv sytt. Just att man har gjort det själv och att det är ett helt unikt plagg gör det extra speciellt.
 
 
Så trots att det kan kännas lite vemodigt när sommaren tar slut, så är det inte så dumt ändå. 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0