En solig och härlig fredag

Åh, i fredags hade jag det så bra. Först hade jag och min grupp redovisning i engelskan om skottska, jag var rätt nervös men det var så skönt att få det avklarat. Vet ni hur intressant och fint skottska är? Kan inte förstå att jag faktiskt ska dit på skolresa på lördag. Det pirrar lite i magen när jag tänker på det. Efter engelskan hade jag latin och det är som alltid lika fantastiskt och inspirerande. Därefter var det lunch i matsalen och sedan begav jag mig in till Visby för att gå några ärenden. (Med gå några ärenden menar jag att shoppa, men det låter lite med fancy att säga att man ska gå några ärenden.)
 
På vägen stannade jag till utanför ett litet fint radhus där en snäll person bjöd på gratis frukt. Jag åt ett gott päron, mycket bättre än de som man köper på ICA. Såna här småsaker kan göra mig så otroligt glad! 
 
Jag blir också så glad av att vi har en fru-går-man i en korsning i närheten av skolan.
 
Efter att jag gått några ärenden (spenderat för mycket pengar) så blev jag så trött att jag bestämde mig för att ta en latte och chokladboll. Detta avnjöt jag i solen, där jag höll på att svettas bort. Men det var ändå så underbart! En måste ta vara på solen medan den ännu lyser på oss. Åh vad jag kommer sakna sådana här dagar i vinter.
 
Ett ställe jag gick till var bland annat Kränku, en urmysig butik med alla sorters te du kan tänka dig, massor av spännande kaffe, smågodis och hur mycket fina burkar och tekoppar som helst. Är ni i Visby så borde ni besöka den här butiken!
 
Medan jag långsamt gick mot busstationen så slog det mig återigen hur vackert Visby faktiskt är. Så jag stannade, log för mig själv och knäppte den här bilden och log lite till.
 
Så här såg jag ut, med min blommiga blus med höstfärger, solglasögon och bra musik i öronen så kände jag mig lagom höstig. Kan bara säga att det här faktiskt var en fantatiskt fin dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0