En presentation

Bakom den här bloggen och kameran finns jag, Emma som snart fyller 17 vårar. Jag är en glad tjej som tycker om att läsa böcker som är så spännande att man inte kan lägga ifrån sig dem, morotskakor och härlig musik som får en att vilja dansa. På min fritid spelar jag innebandy och nästa säsong ska mitt lag spela i en utvecklingsserie på fastlandet. Vilket ska bli riktigt kul!

Jag går första året på gymasiet och kan inte riktigt förstå att det första året faktiskt snart är slut. Jag går på den humanistiska linjen och till hösten kommer jag gå den med inrikting kultur. Spanska och engelska är två roliga ämnen och i framtiden hoppas jag få anvädning för dem när jag ska ut och resa i världen. Det är det ända jag vet vad jag vill göra efter gynmasiet, att resa överallt.
 
Fotograf som jag är så tycker jag otroligt mycket om vårens alla färger och allt liv som vaknar upp då. Så om våren springer jag omkring med kameran runt halsen och fotar alla nya blommor som slår ut. Jag har varit intresserad av foto sedan femman, sexan ungefär, då jag fick en egen liten enkel kamera. Jag knäppte några kort då och då, men intresset har vuxit med åren. En dröm har länge varit att få jobba som en kringresande fotograf, som får besöka många främmande länder och kulturer.
 
Tillsammans bor jag med min familj på Gotland, min mamma, pappa och lillebror. Vi bor drygt 300 meter från havet och brukar gå ner dit och bada om sommrarna. När jag var liten älskade jag att bada och kunde vara i vattnet i flera timmar! Det jag önskade mest då var att en dag få bli en sjöjungfru.

Skriven av: emilia

vad fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :) Dina bilder är också väldigt fina, vad använder du för kamera?
More of less

Publicerad: 2013-04-10 - 22:57:57
URL: http://emiliaminnies.blogspot.com
Skriven av: emelie.

åh vad fin blogg du har!

Svar: Tack ska du ha, så glad jag blir! :)
More of less

Publicerad: 2013-04-20 - 21:17:46
URL: http://nefo.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback