Bli klimatsmart!

Hej! Igår på samhällskunskapen kom en kille från miljöpartiet som höll en föreläsning om miljö och klimatförändringar, vi disskuterade även en hel del om hur man skulle kunna göra för att bli klimatsmartare. Föreläsningen var väldigt intressant och gav mycket. Efter föreläsningen var jag lite upprörd för hur vi kan vara så lata och göra sådana dumma val som faktist påverkar vår natur negativt. Men man måste tänka positivt, för alla kan vara med att påverka och göra något för miljön, även om det är något litet. Själv hade jag tänkt börja med en vegitarisk dag i veckan! Som lite inspiration hittade jag några bra klipp på Naturskyddsföreningens youtubekanal som jag tänkte dela med mig av och som ni kan också kan få språda vidare! För det här är viktigt och vi måste faktiskt börja agera nu!

Skriven av: Elin

Ja detta är ju faktiskt jätteviktigt!

Publicerad: 2013-12-17 - 19:07:40
URL: http://eliinvictoria.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback