Att bryta ett mönster

 
 
 
Det är läskigt att bryta ett mönster. Ett mönster som alltid funnits där, så länge som man kan minnas. Ibland behöver mönster brytas för att man ska kunna hitta ett nytt mönster. Man ska bara våga bryta det, ta steget ut i det okända. Våga lita på magkänslan. Idag gjorde jag en sån sak. Jag plockade fram min telefon och slog min tränares nummer och tryckte på den gröna luren och hörde singnalerna ljuda. Jag sa: “Jag ringer för att säga att jag tyvärr tänker sluta spela innebandy. Jag vill lägga min tid på något annat.”

Det känns så konstigt och tomt. Känner mig lite dum, som att jag har svikit laget, vilket jag på sätt och vis har. Men jag skulle bara svika dem ännu mer om jag skulle ha fortsatt spela utan att jag velat det. Men det positiva är att jag nu har så himla mycket tid över som jag aldrig haft förrut. Det ska bli skönt med lite förändring, det är vad som jag behöver.




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0