När sommaren tar sina sista andetag

 

 

Sommar är det bästa som jag vet. Den här sommaren har varit så himla lång, men den har ändå bara flugit förbi. Jag har upplevt så mycket och haft så himla roligt med mina fina vänner på och utanför jobbet.

 

Gotland om sommaren är en väldigt härlig plats och det kommer mycket turiter och det händer mycket saker runt omkring på ön. Äntligen har man mer tid att spendera med dem man tycker mest om och göra roliga saker. Men tyvärr så går sommaren alldeles för fort och när man bor på Gotland så märker man att sommaren börjar komma till sitt slut när alla sommargotlänningar och turister åker hem till fastlandet igen. Speciellt för iår så känns det extra konstigt och tråkigt eftersom så många gotlänningar lämnar ön. Några ska gå GMU, andra jobba och andra studera. Själv så har jag ett år till kvar. Det får mig att känna mig lite tom och det känns lite jobbigt att man är fast här och på något vis så stannar mitt sinne kvar i sommaren, trots att den är slut. Alla andra ger sig iväg och jagar det man kallar framtiden men jag själv börjar redan räkna ner till nästa sommar.

 

När sommaren tar sina sista andetag, då ryser jag.





Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ord:

Trackback
RSS 2.0